Omroep Dommelland kijk je via Ziggo (47), KPN/Telfort (1465), XS4ALL (1465), T-Mobile (849), Glasvezelnet Solcon (811), Delta (12)
Lokaal nieuws, nieuws van de omroep en headlines. Hier vind je alle berichten bij elkaar.
Op zaterdag 15 maart om 10.00 uur organiseert de Natuurwerkgroep Liempde, in samenwerking met Stichting ARK en de gemeente Boxtel, de jaarlijkse boomplantdag van het geboortebos. Tijdens deze ceremonie worden bomen geplant voor kinderen die geboren zijn tussen 1 oktober 2023 en 1 oktober 2024.
Het geboortebos staat symbool voor de groei van de jongste inwoners en benadrukt de duurzame en groene ambities van de gemeente Boxtel.
Aanmelden kan nog
Ouders die een boom willen laten planten voor hun kind, kunnen zich tot uiterlijk vrijdag 7 maart aanmelden door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Na aanmelding ontvangen zij meer informatie over de activiteit.
Dinsdagmiddag rond 14.10 uur vond een verkeersongeval plaats op de kruising van de Tongersestraat met Tongeren in Boxtel. Een voorrangsfout, mogelijk veroorzaakt door de laagstaande zon, was volgens de politie de oorzaak.
Bij het ongeval raakte een motorrijder gewond. Hij is met onbekende verwondingen per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de auto bleef ongedeerd.
Beide voertuigen liepen aanzienlijke schade op. Een bergingsbedrijf is ingeschakeld om de gehavende voertuigen af te voeren.
Een opvallende actie van carnavalsvereniging De Ploegers in samenwerking met Boon’s Markt zorgde woensdagochtend voor flinke opschudding in Liempde. Op Facebook deelde de supermarkt bewakingsbeelden waarop een overval te zien was. De oproep om uit te kijken naar de 'dader' bleek echter een publiciteitsstunt om een nieuw drankje te promoten.
'De Leste Durster'
Supermarkteigenaar Ron Tholen van Boon’s Markt Liempde legt uit: "Samen met De Ploegers hebben we de kruidenlikeur 'De Leste Durster' ontwikkeld, waarvan de opbrengst naar De Ploegers gaat. We wilden dit met een ludieke actie onder de aandacht brengen.
De carnavalsvereniging kwam met het idee om een inbraak in scène te zetten, waarbij ze mij zouden overvallen om consumptiebonnen te bemachtigen om kruikjes met het drankje erin te kopen voor de prins en de adjudant”.
Omdat de eigenaar de bonnen niet gaf, besloten De Ploegers zelf het drankje mee te nemen.
Om de stunt kracht bij te zetten, werden er dinsdagochtend vroeg twee auto’s met zwaailichten voor de supermarkt geplaatst. Vervolgens werd er in de winkel gefilmd hoe De Ploegers, zogenaamd de winkel binnendrongen en de speciale drank meenamen.
De beelden van de overval werden woensdagochtend op Facebook geplaatst, wat direct voor veel commotie zorgde.
"We wilden wat oproer en tamtam creëren, maar het verspreidde zich sneller dan verwacht," vertelt Ron. "Zowel online als in de winkel kregen we veel vragen. Mensen dachten dat er echt iets aan de hand was en dat was nooit onze bedoeling. Daarom besloten we snel duidelijk te maken dat het om een grap ging door extra beelden online te zetten waarop De Ploegers te zien zijn."
Volgens Ron was het zeker niet bedoeld om iemand te misleiden. "Het was gewoon een creatieve manier om iets te promoten en de publiciteit is zeker gelukt.
Ik heb begrepen dat De Ploegers ieder jaar een stunt uithalen met de prins en de adjudant, en dit jaar kozen ze voor dit idee.
Of Boon’s Markt volgend jaar weer op deze manier aan carnavalspromotie zal doen, laat Ron in het midden. "Het was leuk om mee te doen, maar het heeft ook veel losgemaakt. We zullen goed nadenken over een volgende actie, maar dat mensen het interessant vonden, staat vast!"
Excuses
Verder geven Boon’s Markt Liempde en De Ploegers aan: "We begrijpen dat onze carnavalsstunt niet door iedereen als grappig is ervaren. Het was nooit onze bedoeling om iemand ongerust te maken. Mocht dit wel zo zijn, dan bieden we oprecht onze excuses aan. We hopen dat iedereen met een knipoog op dit avontuur terugkijkt en vooral geniet van een geweldige carnaval!”
Het Wapen van Liempde is uitgeroepen tot de '3 Uurkes Vurraf Kroeg' van 2025. Na een spannende strijd met tien andere finalisten wist Liempde samen met Het Wapen van Roosendaal uiteindelijk door te dringen tot de finale.
De finale-opdracht: Maak een leuk promotiefilmpje waarom jij denkt dat jouw kroeg de verkiezing moet winnen.
In korte tijd maakten horecaondernemers Ruud Bouwmans, Mitch Stupers en Ton van Alphen van de opname een bruisend spektakel.
Het filmpje werd door Omroep Brabant als het meest creatieve en sfeervolle beoordeeld en uiteindelijk als winnaar gekozen.
Dankzij deze overwinning wordt Het Wapen van Liempde tijdens carnaval het eerste officiële '3 Uurkes Vurraf-café'.
Dit betekent dat er tijdens de live-uitzending van het populaire carnavalsevenement op Omroep Brabant live zal worden overgeschakeld naar Liempde.
Op het plein voor de cafés Het Wapen van Liempde en De Durpsherberg zal een grote feesttent verrijzen om plaats te bieden aan alle Carnavalsvierders.
Bij alle toegangswegen van Boxtel te zien: Welkom in Indegat De officiële onthulling zie je hier:
Café De Mèrt uit Boxtel en Het Wapen van Liempde zijn gekozen bij de laatste elf om ‘3 Uurkes Vurraf Kroeg’ te worden. De tussenstand geeft aan dat de kans groot is dat één van de twee in de prijzen valt.